Overnight Pindakaas Banaan Smoothie

Overnight Pindakaas Banaan Smoothie

Lekker en voedzaam ontbijten, het blijft een beetje een dingetje bij mij 🙁 Heel makkelijk grijp ik toch naar een dubbele boterham met chocopasta. Heerlijk natuurlijk maar ik merk dat ik er toch meer snaaitrek van krijg. Voortaan toch maar weer beter plannen ’s avonds, zodat ik in de ochtend kan genieten van juweeltjes zoals deze.

DSC_2160

Wat heb je nodig:

  • 200 ml karnemelk of plantaardige melk
  • 40 gram havermoutvlokken
  • 1 banaan
  • 1 zachte grote dadel (niet die rare taaie harde supermarktdingen)
  • halve eetlepel pindakaas
  • eventueel: kaneel of vanille

Hoe maak je het?

De titel noemt het eigenlijk al, dit maak je de avond van tevoren al klaar zodat je ’s ochtends de blender een zwieperd kan geven en snel kan genieten. Door het nachtje weken word de havermout superzacht en je smoothie ook heel dik. Door het zuur van de karnemelk word het van nature in havermout aanwzige fytinezuur afgebroken. Fytinezuur kan gaatjes in het gebit veroorzaken en darmklachten. Daarom is het verstandig om havermout voor het eten eerst te koken of te weken voor een paar uur 😉

Pak je blenderkan, doe er alle ingrediënten in en zet voor een nachtje in de koelkast. Als je de volgende ochtend wakker word zit er een lekker dik prutje in de kan. Laat dit lekker draaien tot alles goed fijn en vloeibaar is. Doe over in een mooi glas of steek gewoon een rietje in de blenderkan 😛

Op dit ontbijt kan je zeker tot de lunch lekker door en het bevat geen rare enge dingen die mijn vraatzucht veroorzaken 😉

Enjoy!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: